Plein van de Hemelse vrede

21 juni 2011

Vandaag zijn we om 9:30 in de taxi gestapt naar het plein van de Hemelse Vrede. Het was erg bijzonder om daar nu samen met Bin te staan. We zijn zelf er wel in 2006 geweest, maar om nu daar samen te staan is toch weer heel anders.

We zijn tot aan de ingang gelopen van de verboden stad. Maar we zijn niet naar binnen gegaan want het was ontzettend druk en ook is de verboden stad niet op buggy's ingericht ;-).

Daarna zijn we langs het plein gaan wandelen (lekker in de schaduw).

En aan de andere kant kwamen we ineens langs het beroemde restaurant waar je heerlijk Peking eend kan eten. En ondanks dat het pas half twaalf was, konden we dat natuurlijk niet aan ons neus voorbij laten gaan.

Dus onder het mom van "Bin moet ook eten" zijn we naar binnen gegaan.

Volgens ons liggen de ducks klaar, want gelukkig stond al na 5 minuten de kok de eend te snijden voor ons.

Heerlijk geserveerd met pannenkoekjes, groenten en sojasaus.

Daarna zijn we nog gaan wandelen en Bin viel lekker in slaap. We hebben nog chinese handgemaakte slofjes gekocht voor Bin. En we zijn uiteindelijk nog naar Wanfujingstreet gelopen en hebben we om 14:00 weer een taxi terug gepakt.

Het was heerlijk even zo te wandelen en Bin had het enorm naar zijn zin. Zodra hij ergens uit een winkel muziek hoort gaat hij in zijn handjes zitten klappen en heen en weer bewegen.

Hij houdt dus van muziek. Komt goed uit met Marco als zijn papa;-)

1. Patrick,Corina,Anne,Inge,Alex en Denise:
    21 juni 2011
    Mooie verhalen en mooie, blije foto's.
    We zijn allemaal erg blij voor jullie en jullie geluk.
    Geniet nog even van Beijing en van de (relatieve) rust en van elkaar!
  2. Martijn, Marjolein en Mik:
    21 juni 2011
    Leuk hoor! Geniet nog even van China met elkaar! Nog maar iets meer dan een week en dan zijn jullie alweer terug! Spannend hoor!
    Liefs, Martijn, Marjolein en Mik
  3. loek en Anneke:
    21 juni 2011
    Hallo Sandra, Marco en Bin.
    Wat is het toch leuk communiceren met elkaar via skype. Vooral om Bin te zien rondlopen. Het is een geweldig mannetje. Fijn, dat jullie lekker weg konden. Even doen, wat jullie zelf wilden doen. Gelukkig, dat het slapen beter gaat.
    Lieverds, geniet nog van Beijing. Voorlopig kom je daar niet zo snel weer.
    Een dikke kus voor jullie alle drie.
    Loek en Anneke. Opa en oma.