7 weken zijn we nu met zijn 3-en

1 augustus 2011 - Aalsmeer, Nederland

Vandaag is Bin precies 7 weken bij ons. En het gaat gelukkig goed met hem.

Bin is een vrolijk en ondeugend mannetje. Hij begint langzaam zijn speelgoed te ontdekken wat erg leuk is.

Vorige week zondag zijn we met hem een ochtendje naar Artis geweest in de stromende regen. Het was Marco zijn laatste vakantie dag en we wilden deze bijzondere vrije periode toch afsluiten. In Artis was Bin eerst heel stil, maar later in het aquarium ging hij toch op onderzoek uit.

Na het eten van een pannekoek zijn we weer naar huis gegaan. Dan is het wel weer genoeg geweest aan indrukken. Bin valt dan ook als we iets hebben gedaan gelijk in slaap zodra we in de auto zitten.

We merken dat voor ons heel veel dingen gewoon zijn maar voor hem wel heel erg nieuw.

Enkele voorbeelden;

- de stofzuiger (blijkbaar nooit gezien in China)

- lopen in de regen (nooit buiten geweest in de regen)

en zo zijn er echt heel veel dingen op te noemen waar Bin nu voor het eerst mee kennis maakt.

Maar Bin is niet bang uitgevallen en loopt eigenlijk op alles wel af.

Het is erg mooi om te zien dat hij zijn papa en mama toch steeds meer opzoekt. We merken dat de rust hier thuis daarbij heel veel mee helpt. We spelen veel samen met hem binnen en als het kan in de tuin. Zitten met zijn 3-en 3 keer per dag netjes aan tafel te eten. We doen hem om en om in bad en brengen hem samen naar bed als het kan.

En wat is het dan mooi als we dan nog een keer op de dag een knuffel krijgen van hem.

Het is ook echt superfijn dat iedereen zich realiseert hoe belangrijk het is dat wij alleen Bin eten en drinken geven en wij hem alleen oppakken. We zien dat hij dit echt nodig heeft om het onderscheid te gaan leren tussen zijn papa en mama en de buitenwereld.

Dus iedereen heel erg bedankt voor alle begrip, jullie helpen Bin en ons heel erg zo op deze manier!

We hopen dat als we dit zo nog blijven volhouden,  Bin een stabiele basis krijgt waar hij straks mee verder kan in de toekomst.

De komende week wordt het eindelijk weer mooi weer. Dus we gaan hier lekker van genieten. We vermaken ons prima met fietsen, wandelen en spelen, dus de weken vliegen echt voorbij.

Verder hebben we nog steeds wat administratie te regelen en moet Bin donderdag naar het consultatie buro voor zijn inentingen. Hij heeft nog lang niet alles gehad in China en omdat er ook wel twijfels zijn over de hoeveelheden zal waarschijnlijk alles over nieuw worden gedaan. Wel zieig voor de kleine man, maar we willen ook geen risico's lopen.

Verder gaan we deze week weer voor een test om te kijken of de darmparasiet nu weg is door de antibiotica. Dus woensdag nog een ritje naar het AMC.

Maar bovenal proberen we te genieten van de kleine man.

1. de romboutsjes:
    2 augustus 2011
    lieve bin,

je ziet er alweer anders uit dan een kleine 2 weken geleden. wat zal je het naar je zin gehad hebben in artis. het blijft toch wel de mooiste dierentuin. jammer dat papa weer aan het werk is. lekker knuffelen met onze beestjes hoor.

liefs de romboutsjes