overstromingen (maar wij hebben geen last)

24 juni 2011 - Beijing, China

Het heeft hier gisteren lekker geregend, zwaarste regenbuien sinds tijden.

Maar wij hadden nergens last van want het begon rond 17:00 slecht weer te worden en toen waren we al in het hotel. De lucht was helemaal dicht getrokken en het onweerde flink. Vanaf onze hotelkamer op de 14e verdieping hadden we een mooi uitzicht.

's Avonds hebben we lekker in de lobby snacks gegeten. Dus we hoefden de deur niet uit.

Vanavond bbq, en als het een beetje meezit schuift Gaby ook aan. Hij vliegt vanmiddag van Schengzen naar Beijing, precies op tijd voor het eten (we vermoeden dat je je schema hebt aangepast :))

De bbq is hier in de tuin van het hotel, en we gaan met de hele groep. Het is leuk want er is een grasveld, dus de kinderen kunnen daar dan lekker hun gang gaan.

De lucht is hier nu weer veel helderder dan de afgelopen dagen en ook de temperatuur is een stuk beter.

De komende 2 dagen zou de temperatuur nu ook aangenamer blijven.

Vanmorgen hebben we het lekker rustig aan gedaan. Onze gids kwam om half elf de naam stempels brengen van de kinderen. Ook wij hadden er natuurlijk een besteld met Xiao Bin erop. Hij is erg mooi geworden.

Daarna zijn we even naar de Carrefour gelopen (mega supermarkt) om even wat inkopen te doen.

Onderweg was Bin in slaap gevallen, dus we hebben maar een extra uurtje rondgewandeld. Op dit moment hopen we dat hij nog even een uurtje in slaap valt, want hij is erg moe.

Afgelopen nacht was hij weer erg onrustig in zijn slaap. Hij is dan heel druk, blijkbaar is hij dan alles aan het verwerken.  De afgelopen anderhalve week heeft hij ineens zo'n ander leventje gekregen, dat is natuurlijk niet niks voor de kleine man.

Hij voelt zich gelukkig wel zover we kunnen inschatten op zijn gemak bij ons, dus daar zijn we heel blij mee. Maar we zullen de komende tijd er wel goed op moeten letten dat hij alleen eten en drinken etc van ons krijgt en dat alleen wij hem oppakken. Want hij laat zich nog zo door vreemden oppakken. Maar goed we weten ook dat een goede hechting tijd kost.

We doen er zelf in ieder geval nu alles aan om het mannetje een veilige omgeving te geven. En we hopen dat hij  straks thuis zich ook snel op zijn gemak gaat voelen. Maar het is voor Bin alweer de 3e plek waaraan hij moet wennen in 2 weken tijd, dus dat behoorlijk veel voor de kleine man.

Het leuke was dat hij gisteren onze hand pakte en met ons op de gang wilde wandelen. Dus dat zijn kleine stapjes die we maken waar we heel blij mee zijn.

We gaan maandag nog met de hele groep in de namiddag naar het olympisch stadion (the birds nest).

Dat schijnt wel heel indrukwekkend te zijn dus we zijn benieuwd. Tegen schemering gaan de lampen aan en dat moet iets heel moois zijn. Ook het olympisch bad ligt daarbij. En ook daar gaan de lichten aan. Elke kubus heeft een andere kleur. Dus leuk om te zien.

Verder hebben we geen plannen. Per dag bekijken we gewoon wat we doen. Afhankelijk of Bin erg moe is of niet trekken we er even voor een paar uur op uit. Maar we proberen natuurlijk wel rekening te houden met zijn slaaptijd die varieert tussen half twaalf en half vier.