Bejing

19 juni 2011 - Beijing, China

Vandaag onze eerste dag weer in Beijing. Gisteren ochtend zijn we om half tien bij het hotel vertrokken om weer richting de luchthaven te gaan. Was spannend hoe het met Bin zou gaan in het vliegtuig en weer een verandering van omgeving.

Zelf was het ook wel emotioneel omdat je toch wat verder weg gaat van Bin zijn geboorte plaats.

En zelf hadden we ook nog wel even in Chengdu willen blijven om daar nog wat met Bin rond te kunnen lopen.

Maar gelukkig verliep de vlucht met de kleine man goed.  Rond half vier waren we hier in het hotel. Eerst weer even alle spullen uitgepakt en snel Bin zijn speelgoed te voorschijn gehaald zodat hij toch weer wat vertrouwds zag.

We hebben wat speelgoed gekocht bij de supermarkt waar hij mee speelt. Maar een leeg doosje is nog het mooiste.

Hij liep al snel weer de boel te verkennen en ging ook snel wel weer wat spelen. We vinden het ongelooflijk dat ondanks alles de kleine man het zo goed doet.

Na eerst Bin eten te hebben gegeven zijn we nog even naar de MacDonalds gelopen om zelf wat te eten. Want we zijn steeds zo druk, dat we de afgelopen weken soms gewoon zelf vergeten te eten en te drinken. Dus uiteindelijk om acht uur toch nog even wat te eten gehaald.

Daarna was Bin wel heel erg moe. Hij heeft een uurtje dikke tranen gehad, maar viel daarna in slaap tot vanmorgen zeven uur.

En vanmorgen was het dan zover. Marco heeft zijn eerste papa dag;-). Eerst mocht hij even zijn krantje lezen en daarna ontbijt met roereieren.

En om elf uur zijn we met de gids naar de fotograag gegaan. We moesten namelijk pasfoto's laten maken van de kleine mannentjes voor het uitreis visum.

Zojuist hebben we op de kamer nog een taartje gegeten en nu doen de 2 mannen een middagdutje;-).

En vanavond gaan we om vijf uur (ja dat is nu onze nieuwe etenstijd) naar een chinees restaurant wat onze gids heeft geadviseerd. We gaan met de hele groep, dus dat is erg gezellig.

Omdat het momenteel buiten zo heet is, zullen we vooral in de middag wel veel op de kamer zijn.

Momenteel is het ook zo rond de 35 graden en er hangt veel smog in de lucht. Vanmorgen was het buiten nog wel even te doen, maar zo na het middag uur is het zo ontzettend warm dat het eigenlijk geen doen is om buiten te zijn.

We hopen de komende anderhalve week nog wat samen met Bin hier in Beijing te kunnen zien en dat we een beetje tot rust kunnen komen. Want de afgelopen anderhalve week waren erg hectisch.

Gelukkig hadden we gids Angela die ons bijstond in Chengdu. Want als beginnende papa en mama met ineens een kleine van een jaar oud kun je best wel even wat advies gebruiken.

Ze was echt 24 uur per dag zowat in touw voor onze groep om alle documenten te regelen. En ook heeft ze voor alle vertalingen gezorgt. En het was een geruststellend gevoel dat ze in het hotel ook logeerde zodat je altijd bij haar kon aankloppen.

Het was dan gisteren ook best gek om ineens "losgelaten" te worden. Angela vloog niet met ons mee naar Beijing. Gelukkig hebben we hier ook weer een gids die ons ophaalde bij de luchthaven. Zei gaat verder de laatste papieren regelen voor de terugreis. Maar ze is verder overdag en in de nacht niet in het hotel aanwezig. Dus dat is toch weer anders.

Maar zelf vinden we ook steeds meer onze weg met de kleine man. Want voor Bin is het een wereldreis maar voor ons is het een ontdekkingsreis.

Maar als we naar hem kijken dan kunnen we maar een ding zeggen, het is een super mannentje en we zijn echt dolgelukkig met hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. gerda tensen:
    20 juni 2011
    zoals je wellicht merkt ben ik door je verhalen aan het gaan, echt leuk joh