De muur en zomerpaleis

10 juni 2011 - Beijing, China

Gisteren avond zijn we met de groep heerlijk chinees wezen eten. In een aparte kamer in het restaurant kregen we heerlijke gerechten voorgeschoteld. De peking eend was natuurlijk de topper, maar de overige honderd gerechten waren stuk voor stuk super. Gong bao chicken (gecaramelliseerde kip met pinda's), garnalen met eetbare schil, kleine paksoi met zwammen, broccoli (ja, broccoli, lekker), beef dat er uit zag als wormen, soort koe yu luk, groenten en aardappels in een tip pannetje, allemaal veel beter dan bij 'onze' chinees.

Eten staat (nog) wel centraal, want de volgende morgen zeer uitgebreid ontbijt met veel roerei en kipworstjes (neem morgen de varkensworstjes, beetje afwisseling moet er zijn :)).

Om 9:00 werden we opgehaald om naar de muur te gaan en het zomerpaleis.

Iedereen had wel wat opstart problemen door het tijdsverschil. Allemaal waren we wel in de nacht een tijd wakker geweest, om vervolgens tegen de ochtend diep in slaap te vallen.

Na een uurtje rijden waren we bij de muur. Daar hadden we ruim de tijd om naar boven te klimmen. Een hele klus, want het was erg warm. Maar het was de moeite waard, want we hadden een prachtig uitzicht.

Na de muur zijn we wezen lunchen bij een mega groot restaurant om vervolgens daarna naar het zomerpaleis te gaan. Bij het zomerpaleis was het heerlijk. Veel schaduw en een lekker windje daar over het water. Dus prima uit te houden daar. We hadden ook nog een boottochtje over het meer.

Rond vijf uur waren we weer bij het hotel. Even wat geld wisselen, gewoon een mannetje laten komen en in de lobby euro's voor yuan wisselen tegen een soort van officiele koers...

Omdat we toch allemaal wel moe zijn hebben we bij de chinese MacDonalds wat gegeten.

Morgen gaan we hier rond 13 uur weer weg, om naar Chengdu te vliegen. We stappen om half vier het vliegtuig in en zullen rond half zeven weer landen. En dan zijn we wel heel erg dichtbij Bin.

We kijken erg naar de maandag uit, maar spelen nu nog even met z'n allen voor toerist. Je merkt dat zo de dagen snel omgaan als je zo wat aan het ondernemen bent.

En ondertussen krijgen we van onze gids allemaal tips en een spoed cursus chinees. Dus zo langzamerhand worden we helemaal klaar gestoomd voor maandag wanneer we onze zoons allemaal in onze armen mogen sluiten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. (o)pa en (o)ma boerlage:
    10 juni 2011
    Hoi Marco en Sandra,
    Wat leuk dat jullie een gezellige groep hebben.Heel fijn als de dagen in ieder geval tot maandag lekker snel gaan. Geniet nog maar even lekker van al het moois en vooral van dat overheerlijke chinese eten.
    Wij blijven jullie natuurlijk dagelijks volgen.Wij gaan ook niet een paar dagen weg, want het is hier wisselvallig.Wat jullie teveel aan zon hebben stuur je maar hierheen!!
    Liefs en groetjes Pa en Ma.

Bin komt nu wel heel erg dichtbij. SPANNEND!!
  2. loek en Anneke:
    10 juni 2011
    Hoi Sandra en Marco.
    Wat leuk, dat jullie het zo gezellig hebben met elkaar. Het uitgebreide eten zien wij weer voor ons.
    Ook het bezoek aan de muur, het varen over het meer beleven wij opnieuw. De spanning neemt nu verder toe!
    Morgen naar Chengdu. Dan zijn jullie dichter bij Bin.
    Hele goede vlucht. Liefs, kus pap,mam. Loek, Anneke
  3. de romboutsjes:
    lieve sandra en marco,

wat vliegt de tijd enorm. alweer zaterdag. leuk om te lezen dat jullie er zo van genieten. al dat eten en die uitstapjes. als het goed is nu in chengdu aangekomen. Bin is nu echt niet ver meer bij jullie vandaan. Heel spannend hoor. Maken jullie veel foto's voor ons? zelfs de kinderen zitten elke dag achter de computer jullie verhalen te lezen en foto's te kijken. leuk toch? we zijn heel benieuwd hoe het in chengdu en omgeving is.
    dikke zoenen, cees, annemarie, iris, bas en koen
  4. Mariska:
    lieve oom marco en tante sandra,
    vinden jullie het leuk in china? Sam wil nu Bin wel een keer zien.
    Mijn tand is er nog niet uit.
    Wil je ook nog een foto van de kleine panda's maken?
    groetjes,
    Noa en Sam
  5. Mariska:
    lieve oom marco en tante sandra,
    Vinden jullie het leuk in china?
    Sam wil nu wel een keer Bin zien.
    Mijn tand is er nog niet uit.
    Maak je ook nog een foto van de kleine panda's?
    groetjes, Noa en Sam
  6. Cathy, Daan en Claudia:
    Hoi Marco & Sandra,
    Heel bijzonder om de reis van jullie leven te mogen volgen via deze reislog. Bijna kunnen jullie Bin in jullie armen sluiten, spannend!! We kijken uit naar het volgende schrijven.
    Groetjes,
    Toby, Claudia, Cathy en Daan
  7. Iris en Martin:
    12 juni 2011
    HAAAI!!!
    Hier een berichtje van een meelevende nicht ;D uit Purmerend!Ik krijg net via (tante)Anneke en (ome)Loek jullie site en al hebben we elkaar eeuwen niet gezien, weet dat we heeel veeel met jullie mee leven! nog 1 nachtje slapen???ZOOO SPANNEND!!!
    xxx
    Iris en Martin, Arnout en Sjoerd
  8. loek en Anneke:
    12 juni 2011
    Wij hebben wel gesmst, omdat wij op de boot waren. Maar bij deze nog héél veel liefs voor jullie en Bin. Wij zijn erg benieuwd of hij erg
    veranderd is. Het is spannend. Helemaal voor jullie.
    Lieverds, het allerbeste. Dikke knuffel.
    Loek en Anneke
  9. Truus Zaal:
    13 juni 2011
    Sandra en Marco,

WAt een mooi kindje op de foto,
    Heel veel geluk met jullie zoon
    Kees en Truus Zaal