laatste dag in Beijing

28 juni 2011 - Beijing, China

Vandaag de laatste dag in Beijing gehad.

We zijn vandaag rondom het hotel geweest, want morgen hebben we een flinke dag voor de boeg.

We zijn wel nog even hier in de buurt bij een heel luxe winkelcentrum geweest. Er is niemand aan het shoppen, maar alle dure merken zijn er wel in hele luxe winkels.

Verder hebben we tijdens Bin zijn middagslaapje alvast een koffer in gepakt. En de andere doen we straks als hij slaapt. We zijn namelijk bang dat als hij ziet dat we aan het inpakken zijn hij onrustig gaat worden. Dus we proberen ons voor te bereiden op morgen zonder dat hij het merkt.

We kijken er erg naar uit om naar huis te gaan, maar het is ook wel dubbel. Want als we hier weg gaan weten we ook dat Bin zijn geboorteland achter zich laat. Dat is best emotioneel. Maar we hopen gewoon dat als hij wat ouder is we aan hem kunnen laten zien hoe mooi en bijzonder China is.

Als we terug kijken op de afgelopen 3 weken is het echt een ongelooflijke reis geweest. We zijn de 1e tien dagen echt geleefd met alle afspraken en formaliteiten voor het regelen van de adoptie van Bin. Maar uiteindelijk hebben we vanmiddag om vijf uur nog de laatste documenten gekregen met het uitreis visum zodat we morgen samen met onze zoon Bin naar huis kunnen vliegen!

We willen iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes op ons blog. Iedere dag was het weer fijn om alle reacties van iedereen te lezen. We zullen na aankomst al jullie reacties ook in een boekje doen, zodat Bin deze later ook nog terug kan lezen.

Voor ons gaat er straks een heel nieuw tijdperk in als we thuiskomen met Bin.

Maar voor ons is ons huis, al ons thuis. Voor Bin zal er een periode gaan aanbreken waarin hij opnieuw weer moet gaan wennen. Hij zal ons huis moeten gaan zien als een veilige omgeving en ons als zijn ouders.

Een gewoon gezinsleven is voor hem onbekend.

Wij kennen alle mensen al om ons heen, maar Bin nog niet. Dit zal tijd nodig hebben en daarom zullen we het in de eerste periode rustig aan moeten doen met bezoekjes en dergelijke. Bin moet eerst leren dat ons huis echt zijn huis is, en dat gaat het beste als er geen 'vreemden' over de vloer komen. Uitstapjes zijn prima, jullie zullen ons ook veel buiten zien, dus alle gelegenheid om bij te praten. Alleen even niet bij ons in de kamer, maar dat komt nog wel hoor!

We hebben een paar simpele regels waar we ons aan proberen te houden om zo'n goed mogelijke hechting te krijgen. Zoals dat hij eten en cadeautjes alleen via ons krijgt, en dat hij voorlopig alleen door ons opgepakt wordt. Hij heeft afgelopen 14 maanden een heleboel 'mama's' gehad, en hij moet nog leren dat hij maar 1 mama en papa heeft.

We zullen nu ons nog even gaan voorbereiden op de reis, want om 11.30 morgen ochtend dan moeten we klaar staan.

1. Toine:
    28 juni 2011
    Een heel goede vlucht gewenst. En een goede nieuwe "start" weer thuis. Geniet ervan samen!!!!
  2. Franciska:
    28 juni 2011
    We wensen jullie een hele goede terugvlucht toe. Morgen zijn jullie weer thuis...samen met Bin. Dan kan het leventje zijn gangetje weer gaan en alles stap voor stap. Iedereen doet het op zijn eigen manier en dat is prima. Jullie voelen het beste aan wat goed voor hem is. Hij mag maar trots zijn op zulke ouders als jullie.
  3. Martin & Carina (Agricola):
    28 juni 2011
    Een hele goede reis gewenst. Fijn, weer naar jullie eigen huis en voor Bin nu ook zijn thuis. Geniet van jullie laatste momenten in China.
  4. Caroline:
    28 juni 2011
    Een hele goeie vlucht morgen en een fijne thuiskomst. Nu kan Bin echt gaan wennen aan een veilige en vaste omgeving. Als je ziet hoe hij zich de afgelopen weken heeft aangepast dan weet ik zeker dat het allemaal prima voor elkaar komt. Dat kan toch ook niet anders met zulke lieve ouders. Liefs, Caroline.
  5. William en Kirsten:
    28 juni 2011
    Geniet van de (voorlopig) laatste uren in China en een heel voorspoedige terugreis toegewenst.
    Goed dat jullie de regels nog even aanstippen. Succes met het naleven ervan en hopelijk worden ze gerespecteerd :-)
    Groetjes William & Kirsten
  6. Martijn, Marjolein en Mik:
    28 juni 2011
    Lieve Sandra, Marco en Bin, we kijken erg uit naar morgen! Mik vraagt bij elk vliegtuig of 'baby Bin' erin zit en wordt helemaal blij als we vertellen dat we baby Bin morgen gaan zien! Na het meekijken naar alle foto's is hij eruit; Bin wordt zijn 'grote viend'! We wensen jullie een heel goede reis en hopen dat Bin zich hier ook snel thuis zal gaan voelen!

Veel liefs, Martijn, Marjolein en Mik!
  7. Ger, sabina, Steff en Finn van Holsteijn:
    Familie Boelage,
    Een hele goede vlucht en daarna lekker genieten van en met elkaar. Het zal zeker wennen zijn thuis maar dat komt vast goed.
    Groetjes Ger, Sabina, Steff en Finn (van Holsteijn)
  8. Johan en Suzanne:
    29 juni 2011
    Een hele goede reis naar huis, naar het thuis van jullie en Bin. Succes met wennen en dat het een mooi tijd mag worden!
    groetjes, Johan en Suzanne
  9. de romboutsjes:
    WELKOM WELKOM WELKOM WELKOM WELKOM WELKOM WELKOM

en toen stond de pijl weer in Aalsmeer. we hopen dat jullie een hele goede vlucht hebben gehad. het is heerlijk dat jullie er nu zijn. we willen jullie bedanken dat we via deze site steeds op de hoogte waren van het wel en wee van de familie Boerlage. dat was een hele eer.

heel heel heel erg veel geluk, liefde en plezier met vanaf nu z'n drie.

dikke zoenen

de overbuurtjes
  10. Ixia Steenman Blankers:
    29 juni 2011
    Heel veel liefs en sterkte verder in de toekomst met julie drietjes.
    Groetjes Ixia
  11. Esther:
    Hallo Sandra Marco en Bin,
    Een hele mooie thuiskomst gewenst.
    Nu periode van wennen en hechten.
    Geniet en ik hoop je ooit eens in het park met je moeder tegen te komen met jullie prachtige mannetje.
    Groet Paul Esther Li Wei en Lorgens
  12. Miquel & Jolanda:
    30 juni 2011
    Lieve Bin,

Welkom thuis in Nederland Bin, we hopen je snel een keer te zien en papa en mama van harte met jullie prachtige zoon Bin. Liefs, Miquel & Jolanda